Regulamin sklepu internetowego

Niniejszy regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez firmę Studio Meblowe VENARE Grzegorz Gębala z siedzibą w Stryszowie za pośrednictwem sklepu internetowego www.meble-venare.pl (zwanego dalej „sklepem internetowym”).

 I. Definicje

  1. Dostawa – czynność polegająca na dostarczeniu Klientowi Towaru określonego w umowie przez Sprzedawcę za pośrednictwem Dostawcy poprzez firmę kurierską lub transport własny Sprzedawcy.

  2. Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

  3. Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która nawiąże stosunek prawny ze Sprzedawcą w zakresie działalności Sklepu.

  4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej (zakupu), niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

  5. Regulamin – regulamin Sklepu internetowego.

  6. Sklep internetowy – sklep prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym meble-venare.pl, w ramach którego Klient zawiera ze Sprzedawcą Umowę kupna-sprzedaży na odległość, strony są informowane o dokonaniu sprzedaży za pomocą wiadomości wygenerowanej automatycznie z poczty elektronicznej, a wykonanie tej umowy następuje poza Internetem.

  7. Sprzedawca – Grzegorz Gębala prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Studio Meblowe VENARE Grzegorz Gębala z siedzibą w Stryszowie (34-146), Stryszów 260, NIP: 5512322353, REGON: 367533373, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju, kontakt: kontakt@meble-venare.pl, będącego jednocześnie właścicielem Sklepu internetowego.

  8. Towar – produkt sprzedawany za pośrednictwem Sklepu internetowego, znajdujący się w ofercie Sprzedawcy i będący przedmiotem Umowy sprzedaży.

  9. Umowa – umowa kupna-sprzedaży zawarta na odległość na zasadach określonych w Regulaminie między Klientem a Sprzedawcą, zawarta na skutek złożenia przez Klienta Zamówienia w Sklepie i jego przyjęcia przez Sprzedawcę.

  10. Zamówienie – dyspozycja zakupu Towaru złożona przez Klienta za pośrednictwem Sklepu internetowego.

 

II. INFORMACJE PODSTAWOWE I TECHNICZNE

  1. Dane sprzedawcy do kontaktu z Klientem:

– numer telefonu: +48 786 120 804, +48 502 430 726.
– adres: Studio Meblowe VENARE Grzegorz Gębala, Stryszów 260, 34-146 Stryszów
– adres poczty elektronicznej: kontakt@meble-venare.pl

  1. Warunkiem technicznym korzystania ze Sklepu jest posiadanie przez Klienta komputera lub innych urządzeń umożliwiających przeglądanie sieci Internet, odpowiedniego oprogramowania (w tym przeglądarki internetowej), dostępu do Internetu oraz aktualnego i czynnego konta poczty elektronicznej.

  2. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego lub Strony Internetowej Sklepu w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.

  3. Sprzedawca oświadcza, że publiczny charakter sieci Internet i korzystanie ze Sklepu Internetowego może się wiązać z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, jak też z zagrożeniami typowymi dla korzystania z Internetu (spam, wirusy, ataki hakerskie), dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.

  4. Korzystanie ze Sklepu Internetowego wyklucza możliwość składania zamówień anonimowo lub z wykorzystaniem pseudonimu.

 

III. DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych pozyskiwanych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest firma Studio Meblowe VENARE Grzegorz Gębala z siedzibą w Stryszowie.

  2. Sklep internetowy działa zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO” / „GDPR” – rozporządzenie o ochronie danych).

  3. Sprzedawca zapewnia, aby dane te były:

– zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;
– adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
– prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;
– przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych,
– przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane;
–  przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla Klientów i innych osób, których dane dotyczą;

  1. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda Klientów lub wystąpienie innej przesłanki uprawniającej do przetwarzania danych osobowych według Rozporządzenia.

  2. Sprzedawca zapewnia, że nie udostępniania danych osobowych innym podmiotom aniżeli upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa, chyba że wymaga tego prawo Unii Europejskiej lub prawo polskie.

  3. Właściciel sklepu zobowiązuje się do ochrony przekazywanych przez Klientów danych osobowych przed utratą, zniszczeniem, ujawnieniem, dostępem osób niepowołanych lub niewłaściwym ich wykorzystaniem.

  4. Administrator danych osobowych przetwarza je wyłącznie w celu realizacji umów zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego.

  5. Sprzedawca zapewnia dostęp do danych osobowych i korzystanie z innych praw Klientom i innym osobom, których dane dotyczą, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

  6. Klient ma prawo wglądu oraz modyfikacji swoich danych osobowych w każdym czasie, jak również żądania ich usunięcia z bazy danych . W celu realizacji tych uprawnień. Klient może skontaktować się ze Administratorem sklepu wysyłając e-mail na adres: kontakt@meble-venare.pl lub listownie na adres Sprzedawcy:

Studio Meblowe VENARE Grzegorz Gębala
Stryszów 260
34-146 Stryszów

 IV. SPRZEDAŻ

  1. Informacje o produktach zawarte w Sklepie Internetowym nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, lecz jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy.

  2. Klient może składać Zamówienia w Sklepie Internetowym 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

  3. Przed złożeniem zamówienia Klient korzysta z wirtualnego „Koszyka”, dzięki któremu może zarządzać swoim zamówieniem, przeliczać koszty zamówienia z uwzględnieniem dostawy czy kodów rabatowych. Do koszyka Klient dodaje produkty, może je również z niego usuwać.

  4. W celu sfinalizowania zamówienia Klient powinien wypełnić formularz zawierający:

– Dane adresowe
– Dane do faktury
– Imię i Nazwisko Klienta (lub Nazwę Firmy), numer telefonu oraz adres mailowy Klienta, 
a następnie kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”. Potwierdzenie Zamówienia przez Klienta jest jednoznaczne z upoważnieniem Sprzedawcy do wystawienia dokumentów bez konieczności uzyskania podpisu Klienta i do wysłania ich drogą kurierską na adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu.

  1. Złożenie Zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży towarów będących przedmiotem Zamówienia.

  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedający przesyła na podany w Zamówieniu adres mailowy potwierdzenie jego złożenia i przyjęcia do realizacji. Jest to jednoznaczne z przyjęciem przez Sprzedawcę oferty i zawarciem Umowy.

 

 V. PŁATNOŚCI

  1. Wszystkie ceny podane na stronie internetowej Sklepu są cenami brutto i podane są w polskich złotych. Ceny te nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze formy Dostawy i złożeniu Zamówienia.

  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów do oferty Sklepu, usuwania produktów z oferty Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu bądź wprowadzania w nich zmian.

  3. Dostępne są następujące formy płatności za Zamówienie:

– przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpocznie się z chwilą zaksięgowania środków na rachunku bankowym Sprzedawcy),
– gotówką za pobraniem – płatność przy dokonywaniu Dostawy (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpocznie się z chwilą przesłania Klientowi potwierdzenia złożenia Zamówienia),
– gotówką przy odbiorze osobistym – płatność w siedzibie Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpocznie się z chwilą przesłania Klientowi potwierdzenia złożenia Zamówienia, a Towar zostanie wydany Klientowi w siedzibie Sprzedawcy).

 VI. DOSTAWA

  1. Dostawy realizowane są na terenie Polski.

  2. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar będący przedmiotem Umowy bez wad.

  3. Termin dostawy i realizacji zamówienia liczony jest w dniach roboczych zgodnie z cz. V, pkt.3 niniejszego regulaminu.

  4. Czas realizacji Zamówienia wynosi 15 dni roboczych. Czas realizacji może ulec wydłużeniu z niezależnych od Sprzedawcy przyczyn (opóźnień w dostawie komponentów od dostawców) do 25 dni roboczych. 

  5. Zamówiony Towar zostanie dostarczony Klientowi przez Dostawcę pod wskazany w formularzu zamówienia adres, pod warunkiem, że została zapłacona całkowita wartość Zamówienia. Wyjątkiem stanowi opcja płatności „za pobraniem”.

  6. Każde zrealizowane Zamówienie jest dokumentowane dowodem zakupu (paragonem lub fakturą VAT) dołączonym do przesyłki.

  7. W razie stwierdzenia przez Klienta, że podczas transportu nastąpiło uszkodzenie Towaru Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu ułatwiającego proces ustalenia odpowiedzialności za szkodę. W takim wypadku spisany protokół należy wysłać na adres mailowy Sprzedawcy: kontakt@meble-venare.pl.

  8. Klient ma możliwość odbioru osobistego Towaru w siedzibie Sprzedawcy po wcześniejszym uzgodnieniu terminu odbioru.

  9. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem dostawy, pracownik Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie dostępny. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez Dostawcę w związku z nieobecnością Klienta, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu ustalenia terminu i kosztu ponownej dostawy.

 

VII. RĘKOJMIA

  1. Sprzedawca zapewnia dostawę Towaru pozbawionego wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały z chwilą wydania Towaru Klientowi. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta z tytułu rękojmi są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.

  2. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może:

– złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad, albo wadę usunie.
– żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad, albo usunięcia wady. Sprzedawca zobowiązany jest wymienić wadliwy Towar na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie, bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

  1. Sprzedawca może odmówić dokonania żądań Klienta, jeżeli doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową wymagałoby od Sprzedawcy nadmiernych kosztów.

  2. Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedawca.

  3. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi.

 

VIII. REKLAMACJE

  1. Wszystkie produkty sprzedawane w sklepie objęte są gwarancją producenta.

  2. Zgłoszenia reklamacyjnego należy dokonać na adres e-mail: kontakt@meble-venare.pl. Klient proszony jest o przesłanie zdjęć wraz z opisem niezgodności Towaru.

  3. Po dostarczeniu kompletu materiałów, obsługa sklepu informuje o przyjęciu reklamacji oraz przekazuje ją bezpośrednio do producenta.

  4. O rozpatrzeniu reklamacji Klient zostaje poinformowany w ciągu 14 dni. W przypadku nie uznania zasadności reklamacji, Klient zostanie powiadomiony o stanowisku Sklepu pisemnie w terminie 14 dni z podaniem uzasadnienia decyzji. Brak pisemnej informacji w terminie 14 dni, oznacza uznanie reklamacji i jej realizację. Po uznaniu zgłoszenia reklamacji za zasadną, dostarczane są nowe lub naprawione elementy do Klienta na koszt Sprzedawcy.

  5. Jeśli wymiana lub naprawa reklamowanego Towaru nie będzie możliwa , Sprzedawca obniży cenę lub zwróci pełną należność za reklamowany Towar.

 

IX. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Odstąpienie od Umowy przez Klienta lub Sprzedawcę może nastąpić na zasadach określonych w przepisach Kodeksu Cywilnego.

  2. Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru.

  3. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do niektórych umów, między innymi, w której Towarem jest rzecz prefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (wymiary, kolor, rodzaj tkaniny na zamówienie Klienta).

  4. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy produktów. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu tego samego sposobu płatności jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.

  5. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar.

  6. Koszty zwrotu Towaru ponosi Konsument.

  7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

  8. Zwrotu należy dokonać na adres Sprzedawcy:

Studio Meblowe VENARE Grzegorz Gębala
Stryszów 260
34-146 Stryszów

 X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Właściciel Sklepu ma prawo do zmiany niniejszego Regulaminu.

  2. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem w stosunkach prawnych z Klientami lub Konsumentami zastosowanie mają odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności Kodeks Cywilny oraz przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.

  3. Wszelkie odstępstwa od Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

  4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 13.08.2019r.